אפשרויות הבוגרים לאחר סיום תואר ראשון בארכיאולוגיה

המחלקה ללימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה של אוניברסיטת בר-אילן פותחת דלת למגוון תארים אקדמיים מרתקים, ביניהם תואר ראשון בארכיאולוגיה ולימודי ארץ-ישראל. תואר ראשון בארכיאולוגיה ולימודי ארץ-ישראל הוא שער כניסה למסע מרתק בעבר העתיק, המשלב חקר של תרבויות וחפצים והסיפורים המורכבים שהם מספרים לנו.

אם אתם חושבים לבחור בתואר ראשון בארכיאולוגיה ולימודי ארץ-ישראל אבל לא בטוחים אילו אפשרויות פתוחות בפניכם בסיום התואר - המשיכו לקרוא, יש לנו כמה תשובות שיעזרו לכם לגבש את ההחלטה הנכונה.  

 

אגמון

 

משך לימודי התואר ואבני דרך עיקריות

במחלקה לארכיאולוגיה ולימודי ארץ-ישראל של אוניברסיטת בר-אילן התואר הראשון  נמשך שלוש שנים. ניתן לבחור האם להירשם לתואר חד חוגי או לתואר דו חוגי, בשילוב עם לימודים כמו היסטוריה כללית, אמנות יהודית, ערבית, תולדות עם ישראל, תנ"ך ולימודים מתוך הפקולטה למדעי היהדות. 

תכנית הלימודים משלבת לימודים עיוניים עם עבודת שטח מעשית, ומציעה בחירה בין שלוש מגמות לימוד - גיאוגרפיה היסטורית של ארץ ישראל לתקופותיה, ארכיאולוגיה ותרבות חומרית, או היסטוריה צבאית. 

הלימודים כוללים נושאים כמו בוטניקה, גיאוגרפיה, היסטוריה וזואולוגיה, והסטודנטים נדרשים לעבודות קפדניות, סמינרים, לימודים במעבדות, עבודת שדה ופרויקטים מחקריים. לאורך הלימודים מתקיימים סיורים בכל רחבי הארץ ובקיץ נערכות חפירות ארכיאולוגיות, הנחשבות חלק אינטגרלי מתוכנית הלימודים. 

מתעניינים בלימודי תואר ראשון בארכיאולוגיה ולימודי ארץ-ישראל? צרו איתנו קשר >>

מה ניתן לעשות עם סיום התואר?

בוגרי תואר ראשון בארכיאולוגיה מסיימים את הלימודים עם מיומנויות רבות שיכולות להכשיר אותם למסלולי קריירה מגוונים ומרתקים. בין היתר, יכולים הבוגרים להשתלב כארכיאולוגים בשטח, לעבוד בתחומי הוראה והדרכה, תיירות בארץ ישראל ופיתוח מורשת ישראל. בוגרי תואר ראשון בארכיאולוגיה נדרשים במוסדות כמו החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים ורשות העתיקות, וכן במשרדי ממשלה שונים, מוזיאונים וחברות תיירות. 

בנוסף, כחלק מהתואר הראשון יוכלו הסטודנטים לבצע הכשרה בארכיאולוגיה מעשית ולקבל "תעודת חופר" שתאפשר להם לעבוד בחפירות ארכיאולוגיות בארץ. 

מי שירצה ויתאים יוכל להמשיך לתואר שני בארכיאולוגיה והלאה אל הדוקטורט ואל קריירה אקדמית בארכיאולוגיה. סטודנטים מצטיינים יוכלו להתקבל למסלול ישיר לתואר שני עם סיום השנה השנייה בלימודים. כמו כן, הסטודנטים יוכלו לשלב את הלימודים עם תעודת הוראה או תעודת הסמכה לארכיאולוג חופר שיוכלו לסייע להם בהמשך הקריירה.

המחלקה לארכיאולוגיה וללימודי ארץ ישראל באוניברסיטת בר אילן היא הבחירה המובילה למי שמתעניין בארכיאולוגיה ורוצה להכיר את ארץ ישראל לעומק. תואר ראשון בארכיאולוגיה יאפשר לכם לבחור מבין מסלולי לימוד מעניינים, ליהנות מחווית למידה מעשית, לצבור מיומנויות שיעזרו לכם לפתח קריירה מרתקת, ולסיים את הלימודים מצוידים בתואר יוקרתי ממוסד מוכר. 

אוניברסיטת בר-אילן מציעה תוכניות לימודים דינמיות, קורסים מרתקים, מרצים מקצועיים ומובילים בתחומם, מלגות וסיוע כספי, ואווירה מיוחדת שתהפוך את חוויית הלימודים לבלתי נשכחת. 

מעוניינים ללמוד תואר ראשון בארכיאולוגיה? צרו איתנו קשר לפרטים נוספים >>

 

 

הצצה למה עושים בוגרנו